Klaras mamma Sara

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Sara Eriksson - 26 augusti 2010 12:06

 

 Lite tidsfördriv medan Klara sover! Hon är nog trött idag sovit 1 timme och 10 min nu. Skönt för mig med lugn ändå må jag säga, för jäklans vad hon vart aktiv idag. 

Av Sara Eriksson - 26 augusti 2010 11:06

Vi vill hitta de perfekta huset med de perfekta läget, med perfekt mark och med det perfekta priset!

Men hohohoo var finns det huset!!


Jag ringde iaf igår på ett hus som dom ska hyra ut. Huset ligger ute vid Byggmax är 140kvm finns plats för hästar(mark, plats att göra boxar) hyran kommer ligga på 1500 mer än vad vi har just nu, även elen kommer att bli dyrare ca 1500+ i månaden (vi hade 1100 senaste elräkningen på 3 mån)


1500 mer på hyra kan jag betala självklart det är ett större hus. Men om elen ska ligga på 1500+ i månaden då känns de som de kan bli lite för mycket.

Vi skulle även betala sopor själv, det är inte mångra kronor iaf.


Men vi kommer alltså lägga ut ca 3500 mer i månaden än vad vi göra här.

Så vi blir nog tvugna att stryka detta hus.

Sen har vi ju våra vänner här i Njutånger och Enånger, sånna vi fått kontakt med sedan Klara föddes och även barndoms vänner.

Jocke har hittat tillbaka till flera av sina vänner han hade i tonåren här i Njutånger. Så det känns helt underbart när jag äntligen fick honom hit till Njutånger att han hittade tillbaka till sina.

Jag umgicks ju med mina även när vi bodde i stan, men det är på ett helt annat sätt nu när vi bor närmare. Från Enånger tex tar de ju nästan 30 min att åka till stan så 1 timmes res väg för att träffas i 1 timme är liksom onödigt känns de som.


Så vi bor nog kvar här tills rätt hus dyker upp. Men är lite jobbigt eftersom att man hela tiden har/ska flytta i huvudet så blir jag inte hemkär eller vad man ska säga, jag vill inte vara hemma jag är nästan aldrig hemma om dagarna.


Mycket babbel som alltid när jag ska skriva.

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards