Klaras mamma Sara

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sara Eriksson - 10 augusti 2010 20:02

Här är de fullrulle från morgon till kväl med en tupplur mitt på dagen.

Klara river och sliter i allt hon ser hon springer fram och tillbaka med gå vagnen och myser och pussar, sjunger Imse vimse spindel ett ex antal ggr per dag för den har hon nu lärt sig alla rörelser till. Nu håller vi även på att preja in Klappa lilla magen också. Hon vet precis vilka rörelser de ska vara och sträcker fram näsan för att jag ska nypa i den och sen låter hon aaaa när jag ska spela på henne läppar.


Nu sover Klara sedan 30 min tillbaka så vi njuter av den mjuka sköna tystnaden som lagt sig över vårt hem. Bara en jäkla mygga som stör mig just nu. GAAAH


Dagen har vi spenderat med Bella på stan en sväng och fika på Dackås. Kikade efter lite presenter som ska inhandlas till Klaras kompis Bella som fyller 1 den 21 aug och presenter till Klara. Funderar faktiskt på en dockvagn till Klara tror den skulle uppskattas, finns ju både i trä och sen dom riktiga men har inte besämt ännu vilken som hon ska få om de blir en sån.


På torsdag eller fredag blir de stan igen för vår del, ska kika på doppresent till lilla Norah men vet inte alls vad jag ska köpa, tips någon?!?! Fundera på något Smycke men kommer hon säkert få många ändå.


Nej nu ska jag mysa ner mig med min stora älskling i soffan.




Av Sara Eriksson - 9 augusti 2010 21:44

  

Klara och även morfar fick vara med på ett hörn. 

Men visst är Klara lik sin morfar då?! Kolla bla pannorna!

Av Sara Eriksson - 8 augusti 2010 21:21

Viggo 1år 30/8



Alfred 2 år 31/8

 

      

Av Sara Eriksson - 8 augusti 2010 20:39

Ja det är verkligen pinsamt. Jag har inte tagit ett kort på Klara sedan hon lärde sig att gå!!!  Fy sjutton för mig. 


Men iallafall så går hon väldigt mycket nu, dock har hon inte lärt sig att resa sig upp på golvet själv ännu, men de kommer för när man räcker henne lillfingret så kliver hon upp utan att ta direkt stöd i lillfingret.


Men hon är bra söt min lilla flicka, ute vill hon helst springa och undersöka allt som finns. Och de bär iväg med en jäkla fart  när hon hittar något hon vill göra, som att klättra i trappor.

 I Skarplycka idag så satt vi i datarummet och Klara skyndar sig därifrån mot trappen och på väg mot trappen så måste man svänga runt 2 hörn och sen besteg hon även 3 par skor som hon tidigare rivit ut på golvet. Allt utan att ramla en enda gång.  10½ månad lite drygt och ränner runt som en tok. Snacka om att vi kommer ha och göra sen för den lilla flickan är ju inte direkt feg heller. Hon dyker på allt hon hittar hästar,hundar,katter,cyklar,bilar,traktorer. Smiter iväg så fort hon får chansen, blir tokig när hon inte får göra som hon vill blir hon också.

Av Sara Eriksson - 6 augusti 2010 09:36

Idag hade vi tänkt kika om Kyrkis var öppet, men så blir de inte för Klara och jag ska skjutsa ner lillebror/morbror till Gävle på hockey träning. Medan han tränar ska vi nog ta oss en tur ut till Valbo och kika lite. Finns lite grejer jag skulle ha inhandlat när jag liksom ändå är vid IKEA men ekonomin säger ifrån denna gång. Men en sak är säker och det är att de blir lunch på IKEA för Klara och mig mumma!!!


Någon som göra en liten dags tripp till Valbo med mig kanske? Antar att Malin redan åkt ner till Mantorp så henne får man väl inge sällskap av!

Av Sara Eriksson - 5 augusti 2010 18:54

Idag har vi vart på språng, vart in till staden med Bella och handlat till hennes katt och nu sitter vi hemma hos Bella&Axel och väntar på att majsen ska bli kokade och sedan ska vi mumsa massa god frukt.


Klara har gått 25 steg i dag och när vi var på Fritidsvaruhuset så gick hon till och med bort från mig när hon vela kika sig omkring, mammas flicka blir så stor!!

Av Sara Eriksson - 5 augusti 2010 09:58

Ja snart är denna vecka slut också. Tiden verkligen rusar iväg.


Klara och jag har ätit frukost för en stund sedan, och de var inte en lten frukost för Klara iaf, en portion gröt med en halv burk skogsbärs efterrätt till oh sedan en hel tekaka med ost på de.


Annars har den lilla damen väldiga röst resurser, och egen vilja, visst har hon visat de förut men nu är de på riktigt, den där låtsas trotsen verkar ha kommit till oss. Och hon gör allt hon inte får fast hon vet att hon inte får göra de, ofta smyger hon och kikar så inte vi ska se vad hon gör.


Idag har hon även fått sitt första geting stick:( Det låg en geting på golvet som hon körde över när hon kom ut i köket med en rasande fart, jag hade inte sett den, men den vart nog väldigt arg.

Jag stod och gjorde gröt till henne och sen börja hon gallskrika, de brukar hon verkligen inte göra, hon brukar så gnälla när hon ser att jag håller på med mat till henne, men inte mer.

Så den jäkla getingen hade tagit sig en mums bit på benet, såg de direkt efterso hon tog sig mot benet. Efter gråt och stora krokofiltårar gick de över iallafall efter en kort stund, smörjde på lite AloeVera iaf, är lite svälld där nu men inge farligt. Tur de var på benet.


Nej nu ska jag gå och duscha och sen ska vi klä oss för att åka och hälsa på Bella och kika på hennes kattunge. Tror den är hel vit!

Av Sara Eriksson - 4 augusti 2010 20:23

Jag är så grymt sugen på en hund just nu, hittade en helt underbar Labrador på blocket som dom vill ha ut på foder. 1,5 år van vid katter och barn. Kärleksfull och träningsvillig.



Är han inte vacker!!!!

Dom vill ha ut honom på foder för att dom ska jobba på annan ort.

Attans att de ska vara så långt bort!! Sala är ju ändå en bra bit bort.

Jag skulle vilja träffa hunden några gånger först liksom och se hur han är ju.


Jocke vart faktiskt lite intresserad, men han vill inte ha hund här där vi bor nu.
Lätt för han att säga som inte är hemma om dagarna.
Men fy så mysigt de skulle vara att ha en hund, att träna och busa med.

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards