Klaras mamma Sara

Alla inlägg under november 2010

Av Sara Eriksson - 29 november 2010 21:49

 Är att se dig när du sover!!

 

  10 dagar   1 månad

2 månader   

3 månader  


13 månader  

Av Sara Eriksson - 29 november 2010 21:47

Är de någon som har något tips på något mummsigt julgodis?!?!


skulle vara roligt att testa något annat än vanlig knäck och ischoklad.

Av Sara Eriksson - 29 november 2010 21:18

I morse åkte Klara och jag till Mekrossla igen, hehe. I dag stod de pepparkaks bakning på schemat. Så bakade där med Elin, mummsiga pepparkakor, fick med mig en burk hem också.


Sen var vi ut på lite turné och sen ikväll har vi bakat saffransbullar i Skarplycka (mer plats + assistent) Gjorde på 1 liter mjölk så mamma fick några påsarmed bullar hon också. Trodde vi skulle hinna träffa henne när hon kom hem från Falköping i kväll, men hennes tåg var försenat så vi hann inte de.


Iallafall så badade Klara innan vi åkte därifrån och jag som stog brevid vart minst lika blöt som hon i badkaret. Hon älskar att bada lill skruttan!!  

Av Sara Eriksson - 29 november 2010 21:04

Måndag kväll och här sitter jag medan sambon jobbar em denna vecka = tröök kvällar!!


Trött som tusan och ont i hachen (halsen). Känns som jag skulle kunna somna ståendes. Så tur jag sitter ner så jag inte slår ihjäl mig ifall jag somnar och faller.


Har vart en trevlig helg, fredan tillbringades med Bella i stan. Men vilket väder vi har haft här, snö storm.. SUCK! Hade inte min mamma skulla haft skjuts till stan/tåget i fredags så hade vi inte åkt in till stan. vi åkte in id 12:15 och vi åkte från stan vid 19:30. Jocke och Klara åkte hem tidigare men fick vända eftersom de skedde en olycka i Enånger med en massa bilar inblandade så de var kö nästan ända in till stan alltså i 3 mil nästan. E4 var avstängd och vissa bilar stog i kö i över 12 timmar.  Tack och lo så finns de en massa skogsvägar och dom var plogade så vi fick åka lite omvägar.

Vi åkte med Bella hem sen eftersom hon glömt sin telefon hemma och inte vela köra själv hem över skogen då. Så vi passade på att göra käk tillsammans tunnbrödrulle vart de enkelt och gott.


Lördan spenderade vi med Elin,Johan och lillBella. Vi fika,käkade och åkte lite pulka med småttingarna. Sen när de små knoppat in så spelade vi lite spel

Söndagen åkte Elin och jag till Sundsvall en snabbis, fick med lite grejer från IKEA bla ny gardiner, men dom vart inte så bra som jag hoppades, men de får duga i jul iaf. Hittade även lite andra roliga små grejer och någon julklapp till Emma och Klara.


Igår kväll gjorde jag advent här hemma, skulle göra de på lördan men vi vart kvar i Mekrossla hela dagen/kvällen så blidde inte. Men nu är de gjort men måste köpa nya stjärnor till sovrummet lyckades nämligen pajja 2st när jag skulle sätta upp dom men behöver bara pappen eftersom jag har foten redan.

Ska även köpa 2 st ljuslyktor på Fasett som jag hittade. Får se när jag åker till stan.




Av Sara Eriksson - 26 november 2010 10:10


Ja nu är de helg igen, helt sjukt vad tiden går fort. Och Klara har nu fått en dagis plats också. I Njutånger blev de, känns bra. Dom ska ju göra en till avdelning där nu hoppas det blir bra bara. Och att dom inte kommer så långt från dom andra avdelningarna och den stora lekhallen.


Så den 10 januari börjar Klara på dagis och de stora allvaret börjar för mig. Ut i arbetsvärlden/pluggvärlden igen.


Idag ska vi skjutsa in mamma och grannen Ulla till stan för dom ska åka tåget ner till Falköping till Ullas döttrar och dom ska även åka till Ullared, inte nå avis. VILL OCKSÅ JU!! Och sen är de ju massa folk som åker till globen också... Vill dit med ju!! Buuuhuuu!!


Ja full sprutt här hemma klev upp 8:30, hade gärna legat kvar för de var så varmt och skönt under täcket!! Men de vela  inte Klara räckte med att vi myst i 10 min.

Funderar på att hoppa in i duschen, men är nog säkrast att vänta till Klara somnar om hon somnar någon gång i dag. Annars ska hon med och hon badade igå och ska kanske åka på badhuset med pappsen sen i em.

Just nu springer hon runt i sina lacksskor, hon skulle kunna gå i dom hela dagarna, så fort hon ser dom ska hon ha dom på sig annars blir hon vansinnig!!


BTW inte lätt att ta foton på Klara nu hon är inte stilla i en sek så därför är de väldigt bildlöst här i bloggen men de blir nog bättre snart. När de närmar sig jul. Julkort ska ju tas och beställas också.  

Av Sara Eriksson - 26 november 2010 09:43

i ett par skor!!!


    


På campadre har dom just nu kampanj på Tretorn och en hel hög massa snygga skor. Synd bara att barn skorna upp till stl 38 var snyggast. Ett par ljusrosa sånna här var de. Men jag älskar de röda skorna och de grå!!

ordinare pris är 1420kr och nu kostar dom 710 kr.


Hade de inte vart jul och massa julklappar som skulle handlas så hade jag klickat hemma dessa på engång!!!


Jag är verkligen kär!!

Av Sara Eriksson - 25 november 2010 13:53

Jag har idag beställt hem 3 st julklappar Klara,Norah och Alfred ska få de.

Fick ett erbjudande på mailen så då nappade jag direkt!! hihihi, hoppas de blir rätt storlekar bara. Borde komma typ slutet av nästa vecka eller något.

Föresten heter de storlekar eller stolekar?


Annars har jag typ inga julklappar färdiga. Eller jo en till.

Men har skrivit upp en lista dels så jag inte ska glömma någon och sen så att jag vet och slipper springa runt som en galning och leta.


Dock vet jag ej vad jag ska köpa till storasyster Johanna. hmmm(?) TIPS!!


  

Klara och tomten förra julen.

Undrar vad hon säger om tomten iår, ifjol förstog inte så mycket så hon brydde sig inte direkt. Inte i år heller tror jag, skrattar säkert åt honom bara.

Något typ Klara aktigt liksom.


Av Sara Eriksson - 25 november 2010 13:39

Jäkla snö väder jag som längtat så efter att få åka upp dit utan kidsen!

Men det blir på lördag istället. Mysigt värre hoppas på bättre väder och ingen jäkla snöstorm.


Nu borde jag gå ut och hiva bort lite snö så min karl kommer in på gårn när han kommer hem. Men Klara har precis somnat efter 2 timmars fight så känner jag henne rätt så kommer hon vakna om en liten stund. Så karln får ploga sig fram på gårn. hehehe


Btw jag har ap äcklig mensvärk till miljoner!!! Ibland önskade man att man var kille, eller en äldre kvinna utan dessa besvär.


Nej en ipren och ner under filten sen.



Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards