Klaras mamma Sara

Alla inlägg under januari 2011

Av Sara Eriksson - 31 januari 2011 11:15

Just nu sitter jag och lyssnar på lite nostalgi musik, haha Spice Girls.

En jäkla massa minnen! med både familj och vänner. De var tiden med platåskor, våfflat hår och pifflugg! Någon som minns kanske?


är väl bara så där en 12 år sedan ungefär.


Idag har jag iaf lämnat Klara på dagis vid 9.30 pappsen ska hämta så då får hon börja 9:30 ist för 9.00 hon går alltså till 14:30 idag.


Ja själv ska in till staden och uträtta lite ärenden och umgås med Bella.

Lär fundera på någon middag också, men VAD?! förslag. Vore gott med någon pasta gratäng kanske..

Av Sara Eriksson - 31 januari 2011 11:02

Haft en trevlig helg. började fredagen med buspalatset sen shopping på staden för de presentkort jag fick när jag fyllde år i torsdags.

Fyndade en heldel tänk vad kläder man får för 900 kr alltså. typ hmm 4 toppar och ett par jeggings. Ibland gör man fynd.

Så nu har jag lite nytt i gabberoben!


Efter shoppingen så åkte vi hem och så kom svärmor med karl så fick jag presenter av dom, och sen bokade jag borde på Texas med Bella och Axel så vi åkte in till 18:30 tyvärr fick vi sitta vid disken brevid köket och de OSADE som satan så man tappade liksom hungern av allt os. Var inte alls så gott när man väl satt och åt maten liksom. Vart lite besviken och såklart klagade min karl på de så fick vi 10% rabatt inte mycket egentligen, men vart väl typ 50 kr billigare eller något.


Lördagen klev jag upp 04:30 för att åka till Arboga med Bella och Frida. Bella skulle kika på en häst men tyvärr uppfyllde den inte kraven, men vi fick ss en road tripp på 80 mil iaf.

Senare på kvällen vart de utgång, trevligt värre, men är besviken på att bandet (Segertåget) spelade i ynka 30 min. och dessutom inte sånna kalas låtar liksom.. mest lite rockiga låtar, men dom är bra ändå så. men gjorde inget om dom spelade lite mer, man vill ju inte betala 150 spänn för 30 min liksom..


Igår var de en seg dag här hemma, åkte in och hämtade Klara runt 14 tiden som sovit hos farmor. Hade gått super bra. vi kom hem runt 18:30 och Klara var super trött så hon skuttade i säng vid 19 och slocknade ovaggad.


bjuder på en bild på Klara endast 7 mån gammal. sååå rund och goo!!  

Av Sara Eriksson - 25 januari 2011 00:07

Eftersom de går att lägga upp filmer här på bloggplatsen direkt nu så tänkte jag göra ett försök till de.



  Ett litet prrrrrrrruttt klipp på Klara när hon härmar mig ca 4 månader gammal!

Tänk vad tiden rusar! det är ju liksom ett helt år sen hon låg så här!!

Av Sara Eriksson - 24 januari 2011 13:36

Ja det är så det är och jag är en usel bloggare. Så ni kommer även i fortsättningen få leva med ett och annat inlägg lite då och då.. När jag väl sätter mig brukar jag ju kunna spotta ur mig några styckna på engång.


Sen sist så har iaf inskolningen på dagis blivit klar och nu är Klara ett officellt "riktigt" dagisbarn! Hon trivs som fisken i vattnet och vill helst inte åka hem från dagis. Även om hon blir jätte glad när man kommer och hämtar henne så kan hon inte riktigt släppa allt roligt som finns på dagis.

Samt att hon är en riktig brottare, med huggtänder dessutom!! Ja det har alltså blivit någon incident där men de blir nog bättre med tiden.. Bara de kommer någon som vågar göra motstånd mot henne.


Klara går 15 timmar i veckan än så länge iallafall och går just nu mån,ons och tors. Får se sen i februari hur det blir när jag börjar plugga. Börjar iaf den 22/2 på CUL/komvux i Hudik. Känns bra att få göra något, även om jag är lite nervös inför matten, men mina söta vänner har lovat att hjälpa mig ;)


Tänk vilken tur man har som har så underbara vänner!

 Är även tänkt att jag ska göra högskoleprovet, men känner inte riktigt att jag är så sugen på de när jag hört att de är väldigt krångligt/svårt. men men får se.


Nej nu ska jag klä på mig att dra till dagis.

Av Sara Eriksson - 11 januari 2011 18:55

Lagt sig över hemmet är de ljuvligt skönt, om inte lite ensamt kanske.


Klara åt som en häst till middag, de blev pasta vagnen i dag som jag köpte med hem när vi skjutsade pappa till jobbet. Köpte en stor burk eftersom jag tänkte pappa kunde få när han kom hem i natt efter jobbet, men de blev inte så mycket kvar. Klara åt nog mer än vad jag åt ur den burken. hon bara gapade och sa Mmmmmmmm... och sen tröck hon i sig en bit bröd också som vi fick med.

Och jag såg då var den maten tog vägen, magen stod rakt ut och var alldeles STENHÅRD.


Efter maten läste vi bok och myste sedan lekte hon en sväng och kikade lite tv innan hon hoppade i badet, så nu luktar hon gott igen. Fick på sig pyjamas och ringde pappa och sa godnatt, även till mormor och berättade hur dagen gått och om att hon ska ha Klara på torsdag när jag ska på CUL och prata.


Gjorde ordning välling och sen slocknade hon som en klubbad säl vid 18:30.

Tror vi ska börja natta tidigare nu dom dagar hon ska på dagis iaf. Hon somnar ju annars mellan 19-19:30 oftast. men nu flyttar vi nog de till 18.30 istället.


Nej nu ska jag kika runt lite bloggar och kanske lägga in lite bilder från kameran till datorn. Om jag orkar....

Ska även kika efter nå nya gardiner tror jag.

Av Sara Eriksson - 11 januari 2011 18:43

Väckte Klara strax innan 8 i morse, fixa ordning mig själv medan Klara gick runt och kammade håret. Sen slängde vi i oss lite frulle och krigade med att få upp pappa ur sängen. LYckades efter mycket om och men, men han sa igår att han skulle med så.


Vi var på dagis till 9 och Klara vart super glad när hon klev ur bilen och såg var vi var. Så hon skyndade in genom grinden och sprang nästan ända bort till sin avdelning( ligger längst bort av alla) ca 100 m kanske eller njae jag vet inte.

Men var iaf super glad över att vara på dagis igen.

Dagen har flytit på bra, Hon åt bra och sov även middag, fröken försökte lägga henne inne med de andra barnen på hennes säng, men de funkade inte. Så vi la henne i vagnen istället och hon somnade på engång. Sov ca 1 timme sen var jag tvungen att väcka henne men hon hade säkert sovit 1 timme till annars. Men vi måsta skjutsa pappa till jobbet.


Så även denna dag gick super, märks att hon börjar känna sig hemma för hon börjar komma igång ordentligt nu! Springer runt som en tok, sliter någon i håret lite då och då, brottar omkull och kramar om (hårt). Men de blir nog bra sen, men hon skulle behöva någon som tog i lite på henne också. Hon verkar vara den som är mest framåt "aktiv" eller vad man ska säga. Men de hinner ju ändra sig många ggr, men hon skulle behöva sättas på plats om man säger så då.

Av Sara Eriksson - 10 januari 2011 20:09

JA nu har vi har börjat inskolningen. Gick jätte bra, vissa barn som hon känner och några nya. Fröknarna är super och barnen kommer få de jätte mysigt tillsammans när dom kommit in sig lite.

Allt är ju nytt, eftersom det är en helt ny avdelning så de finns inga riktigt rutiner ännu. Men dom kommer efterhand.

Enda som jag kan på peka från dagen var väl att Klara inte hade riktigt tid att äta och sova. Fanns ju sååååå mycket roliga grejer och svår att sova när dom ligger 7 st i ett rum på max 15 kvm. Men de kommer nog med tiden var ju ändå första dagen. I morgon tar vi med vagnen som backup så hon får känns sig för lite först och förstår att hon ska sova som alla andra.


Är vekrligen fascinerad av att alla barnen somnade själva på golvet i sina "sängar".  Dom la dom liksom bara där i sängarna, tröck i gång en avslappningsskiva och sen låg barnen där och myste och tillslut så somnade dom en efter en.



Av Sara Eriksson - 8 januari 2011 19:41

Här har de inte hänt något mer sen sist direkt, uscha vad jag är dålig att blogga. Vilket jag sagt typ miljoner ggr nu, men det hjälper ju inte direkt.


Klara är iaf förkyld, bröt ut när vi var och badade i tisdags. Tack och lov så har de vart hosta och tätt i näsan och inge feber. Hoppas febern håller sig borta i natt också nu när hostan nästan försvunnit. Så vi kan börja vår inskolning på dagis på måndag.


Annars så har de ploppat upp tänder också i jul har vi nu sett. Undra hur många av Klaras 12 tänder jag missat när dom vuxit upp alltså.

Det var iaf kindtänderna efter hörntänderna nere som kom. Så nu är de alltså 12 st.

Även att hon lärt sig en hel massa nya ord.

som tiss(bröst),tyssss(tyst), Nonnno(Norah) Ala (Klara,) Bejja(Bella), Memmmma(Emma), dott (docka)

sen är de mer men de är de senaste tror jag. kommer hela tiden nya ord, men hon säger dom liksom en gång och sen kan de dröja flera veckor innan hon säger de igen. Men dessa ord upprepar hon. och självklart mamma o pappa..


  Dessa bilder är tagna för 1 år sedan. Go trollet var 3½ månad gammal endast!

Snackar skit med Laban och(prinsen). De var grejer och inte ens då när man var 3½ månad kunde man vara stilla, snurrade som en propeller, dygnet runt!  

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards