Klaras mamma Sara

Alla inlägg under februari 2011

Av Sara Eriksson - 19 februari 2011 22:07

Var till Söderhamn i torsdags för att köpa en bilstol till Klara som hon ska ha i pappas bil. Den var ju slut såklart, men Jockes arbetskamrat hade en stol som vi skulle få köpa, som dom knappt användt. Så då blev vi ju 1200 kr rikare istället för 2000 kr fattigare.


Men när vi var i Söderhamn så passade vi på att kika in på lindex och hittade ÄNTLIGEN! ett par byxor till Klara. Eftersom henne kropp kräver byxor med baggystil så är de inte så lätt att hitta, även om de mesta byxor är i baggystil nu så är dom fortfarande för tight och kort i rumpan när hon har blöja. Även för tight för hennes mysiga lår. Men hittade ett par byxor iaf på Lindex i jeansstuk, med mudd både nertill och upptill. Köpte i stl 98 för att vara säker på att blöjan också skulle få plats. Och tur var väl de för hade jag köpt i 92 hade hon nog inte kunnat ha dom särskilt länge. 98 är ju lite långa i benen men vad gör de när de är mudd. Och de ser inte konstigt ut så dom vart bra.


Dessutom så kostade dom 129 kr istället för 249 kr. minder än halva priset ju!

Lindex hade nå erbjudande på dom just nu två par tjej och två par kill jeans fanns de.


     

Jag valde dessa med blå muddar och blåknappar med vita fjärilar.

 Inte allt för tjejigt vilket jag gillar!

Även om de är fint ibland med lite rosa.

Av Sara Eriksson - 18 februari 2011 11:04


     

Jag är egentligen emot bikini och badräkt på SMÅbarn, men den här var bara sååå fin och behöver ju inte använda överdelen. (även om den var supersöt)

  

  

Dom här hängselshortsen kommer att finnas i Klaras graderob i sommar det är en sak som är säkert! Tänkte nästan köpa dom sist jag var i stan men ne väntar till sommaren och ser vad hon har för stl då.


    

Något av dessa shorts kommer också att finnas beror på vilka som passar bäst i modell. Snart tar jag med Klara in i provhytten, är less på att behöva byta alla byxor jag köper. senaste byxorna jag köpt har hon inte kunnat ha!

  

Hittade även denna sjukt snygga jacka, frågan är väl bara när hon ska använda den? och dessutom lär den bli skitig på engång!


(Allt hittade jag på H&M)

Av Sara Eriksson - 18 februari 2011 08:01

Tänkte bara rapportera lite granna, Klara har åkt på en förkylning bara hon än så länge jag är lite slemig i halsen men inget mer.


Innan läggdags igår hade Klara 38,3 graders feber, inte särskilt mycket så blev ingen alvedon. Hon vaknade när jag gick och la mig vid 22 så hon fick komma till vår säng då. Sen har hon sovit bra hela natten inte som igår natt när hon vaknade och grät hysteriskt ett tag.


Ja i dag är de iaf fredag och jag hade hoppats på att vi skulle åka till Sundsvall och bada i helgen, men så blir de ju inte eftersom hon blivit sjuk då.

Annars har jag sett att de planeras en buspalats träff på söndag, hoppas hon hinner krya på sig. Hon har iaf ingen feber i dag så.


Nej nu ska jag se efter de lilla monstret, som rivit ur hela frysen snart låter de som! Snacka om att slå döva örat till!!


(eftersom jag rensat datorn på bilder så har ajg inga att bjuda på för tillfället!)

Av Sara Eriksson - 17 februari 2011 22:15

Ligger i sängen brevid vackraste flickan i världen och funderar på om vårt ev nästa barn kommer vara lik Klara. Samma glada skit som helst ska sova med mamma.

 
Av Sara Eriksson - 12 februari 2011 22:05

Eftersom vi just nu är nere i sthlm så bli de inge update. Tänkte iaf bjuda på en bild när klara sjunger imse vimse spindel:) älskade flicka

 
Av Sara Eriksson - 7 februari 2011 19:10

Vet ni att smartson behöver testpiloter till Ekströms kladdkaka?!

Gör som mig och du kanske blir 1 av 1000 som får testa en Kladdkaka lagom till Alla Hjärtans Dag!!

Gå in på denna länk och anmäl dig!

http://smartsontestpilot.se/ekstroms-kladdkaka/bli-testpilot/


Av Sara Eriksson - 7 februari 2011 15:02

Här är de sjukstuga, Klara har haft magsjuka i helgen, och nu känner jag att jag inte är riktigt hundra. Har liksom en konstig känsla i magen och huvude. Hoppas de inte blir något.


Har vart en lugn helg för oss iaf som sagt eftersom Klara haft magsjuka.

Så idag är hon hemma från dagis för att piggna till ordentligt.

På onsdag ska hon dit om inge mer händer vill säga.

Och på fredag ska vi åka till Stockholm till Jockes faster över helgen kommer hem på söndag em/kväll. Tänkte vi skulle leta oss något roligt badhus där nere så vi kan bada lite och mysa med Klaras tremänningar.

Blir sköjs de.


Klara ligger just nu i vagnen och sover, sovit i 1 timme nu hoppas hon sover en stund till behövs för hon är så jäklans trött nu när hon vart sjuk.

Igår sov hon 1½ timme i famnen på mig (när hände de senast) hon vaknade vid 18:30 hon som brukar lägga sig vid 19 annars.  Så hon blev uppe till 21 igår, men så här i efterhand så hade hon nog kunnat fått på pyjamas och lagt sig igen vid 19 för hon var jätte över trött när jag la henne sen. bara bråkade och styrde.


Ajaa, nu är jag sugen på nå kika in i kylskåpet och leta någon frukt eller nå kanske.

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards