Klaras mamma Sara

Alla inlägg under juli 2010

Av Sara Eriksson - 25 juli 2010 20:01

Jag hatar min dator!! Den behöver nog en lite uppdatering.


Kan verkligen en dator äta upp bilder!?!?


TYDLIGEN för det har min gjort!!!


HAde en massa fina bilder ute i från stugan tittade på dom på kameran innan jag satte i minnes kortet i datorn, och tjoppp så fanns dom inte kvar längre!!!


Nu är jag så där måttligt glad.

Hade jätte fina bilder på min brorsdotter men nu kan jag ju inte visa dom då.

Av Sara Eriksson - 23 juli 2010 20:59

Vad heter ditt barn?
Klara Anna Linnea Nilsson


När var du beräknad att föda?
24 sep 2009


Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?

Nej, 4 dagar innan BF alltså 20 sep


Hur stor var barnet vid födseln?
Han var 51 cm och vägde 4050 gram


Hur lång tid tog förlossningen?
ca 12 timmar krystade i ca 20 min


Tog du någon smärtlindring?
Ja, EDA (ryggbedövning)


Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, sedan 2007-2008


Var barnet planerat?
Ja både och.


Tog ni reda på könet?

Nej, det gjorde vi inte. Jag vela men inte pappa.
 
Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag trodde först pojke sedan velade vi fram och tillbaka hela tiden.


Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Nej, vi hade en massa pojk namn och ett flicknamn som var Wilma.

 
Hade du en svår graviditet:
Mådde väldigt illa fram till vecka 22-23 (låg inne på sjukhus 3 ggr) Kunde inte äta eller dricka.


Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja det kan jag verkligen göra. Hoppas jag slipper illamåendet bara.


Har du fått några bristningar?
Ja, massor, Lite jobbigt just nu på sommaren men de bleknar eftersom.


Var du nervös inför förlossningen?
Nej, jag förstod nog inte riktigt vad som höll på att hända för än hon var ute!


Hade du några cravings?
Jag hade massor olika. Jordgubbar och ölkorv var de som var största suget!


Hur reagerade du/ni när du plussade?
Vart lite orolig, sedan jätte glad.


Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
v 6. Hade legat och spytt i 5 dagar fick inte i mig någon mat eller vätska. Trodde de var magsjuka eftersom flera andra i familjen hade


Hur mycket gick du upp i vikt?
20 kg

Hur länge ammade du?
4 mån helt efter de delvis fram till 6 mån.

Vem är barnet mest lik?
Förut såg jag bara mig själv, men nu är de pappa också.


Vad är det bästa med att ha barn?

Allt är underbart!!  Visst är vissa dagar kaotiska men det är skönt när något händer också.


Vad är det sämsta med att ha barn?

Vad finns för dåligt, sömnen då kanske vissa nätter men Klara har alltid sovi bra förutom när hon fått tänder eller vart sjuk.


Är ditt barn döpt?
Nej.


Hur gammal är barnet nu?
10 månader och 3 dagar.

Av Sara Eriksson - 22 juli 2010 22:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sara Eriksson - 19 juli 2010 22:31

Idag har de vart en riktig slödag här hemma, vi klev upp vid 10, åt frukost och myste lite i soffan och lekte en massa med Klara när kl blev 11:30 började Klara bli trött och vi gick alla tre för att vila, som resulterade i nästan 3 timmars sömn. Jag vaknade av att Klara böjde sig över mig och försökte pussa mig.

KAN MAN VAKNA PÅ NÅGOT BÄTTRE SÄTT!!!

 

Efter de vart de bus med Klara och sen var de dags för mat Makaroner och korv var de som bjöds i detta hem idag. Muummmms tyker Klara.


Annars ikväll har vi cyklat en sväng men konstaterat att båad våra cyklar behöver en liten service. Vi cyklade ca 8 km var perfekt väder och temperatur att cykla i. Klara satt bakom mig och njöt av cykelturen, Hon sa inte ett ord på hela cykel turen förutom när vi cyklade jäms med ån i Iggesund då hon vart super glad och trodde säkert hon skulle få bada. hehe.  Lilla bad bruden!!!!


Klara somnade för första gången på flera veckor själv i sin säng, runt kl 20.

Hoppas hon sover i sin säng hela natten lika som föregående natt!!


Av Sara Eriksson - 19 juli 2010 22:19

Ja det var visst måndag, har haft söndag hela dagen i dag hade ju lördag igår också så.


I helgen har de vart fullt upp och de har inte spenderats så mycket tid vid datorn.

I fredags så var vi först till stan och kikade lite lämnade Jockes jobbar bil till hans chef och sen åkte vi en sväng på Albert&Herbert och kikade lite.

Sen åkte vi till Skarplycka och Jocke åkte med lillebror/morbror för att hämta cykeln i Delsbo, Klara och jag stannade i Skarplycka.


Lördagen åkte vi upp till Ocka/Vit sand för att bada och mysa på straden med Bella och Axel, Frida kom även upp med hennes hund Zeke en sväng.

Klara åkte mellan vattnet och stranden var ca 22 grader i vattnet så de var ljuvligt att bada.

Efter stranden åkte vi hem och förberedde mat för Emma,Joel och Viggo kom och käkade med oss innan vi tillsammans åkte in för att se lite cruising, var myckt trevligt!!


Och i går söndag så var vi ute i stugan hela klanen Eriksson + gammelmormor/morfar då.  Grillade och käkade massa god fisk, efter maten så vart de Smultron tårta för att fira att vi syskon Fredrik, jag, Johanna och Emma har namnsdag i denna Fruntimmersvecka som nu har börjat.

Vid 20:00 åkt vi från stugan för att sen åka ut till Borka och en kompis till Jocke som har stuga där ute, där vart vi ända till kl 2. Klara somnade i vagnen vid 22:30 ca och vi satt och pratade en massa medan Jocke och hans kompis drack lite sommargroggar.



Av Sara Eriksson - 16 juli 2010 22:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sara Eriksson - 14 juli 2010 21:09

Bara man slipper sitta i den!!

 

  

 

      

 

För de var minsann inge kul!! 

Av Sara Eriksson - 14 juli 2010 20:57

 

Känner inte riktigt igen henne från den här vinkeln!


Dessa två bilder fick jag på min mail igår. Är min brors sambo som tagit dom. Hur söt är hon inte då detta vackra barn!!


  


Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards