Klaras mamma Sara

Alla inlägg under maj 2010

Av Sara Eriksson - 31 maj 2010 07:48

Har vart vaken sedan strax efter 6 då Jocke klev upp för att åka och jobba.

Jobbigt när man inte är van att han åker på mornarna för då vaknar jag med och är jätte pigg, förut så kom man i det och kunde somna om liksom. Men det var hopplöst och dessutom så låg Klara med oss sedan kl 4 i natt, VARMT, SVETTIGT!!


Flyttade iaf över henne till hennes säng sedan hon ätit vällingen och slocknat, men då vart de ju tomt i sängen iställer, så då klev jag upp jag med vid 7.



       

När vi var i NorrHassel så fick Klara sitta på en fyrhjuling, dom startade den även alla trodde Klara skulle bli rädd men hon bara tjottra vidare och njöt!!

Tyckte de var jätte kul när pappa gasade för de vibrerade i stjärten då!!


Det blir nog en mamma och pappa upp i dagen dotter!!

Vi tycker ju båda om motor och ljud!

Vem vet kanske blir hon lika duktig som pappa att köra cross och får köra SM hon med!

Av Sara Eriksson - 31 maj 2010 07:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sara Eriksson - 29 maj 2010 21:25

Idag har vi vart in till staden kikat på polisen/ambulans/brandbil nere i hamnen sen var vi och kikade på bakluckeloppisen, fyndade en jätte fin klänning till Klara som mina föräldrars granne sytt, hon hade en massa klänningar men dom var lite stora hittade iaf en aprikosrosa/vit rutig, jätte söt klänning som var från 1-2 år. Har inte testat ännu men hoppas hon kan ha den snart!!


Var till syster och gratulerade henne också fika gott fika gjorde vi också.


I morgon blir de Buspalatset runt 11-12 tiden, med Emma,Joel och Viggo!

Jätte kul nu när Klara också tar sig framåt och kan jaga efter Viggo :)


Någon fler som vill haka på kanske??!!

Av Sara Eriksson - 28 maj 2010 20:05

Bilen besiktigad idag och tack och lov gick den igenom med blankt papper!!! Dock en liten kommentar på båda styrlederna (alltså fram).


Medan pappa besiktigade bilen så passade Klara och jag på att göra stan och shoppa presenter till morsdag och till syster yster som fyller 26 år i morgon.

Efter staden åkte vi på Ö&B för att köpa lite tvättmedel, klorin, och en flytväst till lilla gumman, så nu kan vi åka ut till Gammel mormor/morfars sommar stuga också, ska åka så fort de blir bra väder!!

Vi var även upp på Dollar och köpte våtservetter 10 pack så nu jäklarns har vi laddat upp de igen. Men de går åt som smör i solken eftersom Klara inte slutat kräkas ännu, även om de blir bättre och bättre ju äldre hon blir.


Lillgumman är ju föresten 8 månader och 8 dagar idag hihi!! Mammas stor tjej!!


Vi var också till gammel mormor/morfar och hälsade på en sväng på em och efter de så åkte vi till Skarplycka och smörjde in hästarna som är inte så vackra längre dom väntar på täcken båda damerna hoppas de kommer några täcken snart för uscha är så synd om dom!! Irpa har kliat sönder hela manen men Fluga var mest sårig på juvret och fram i pannan än så länge!

Min lille man verkar iaf klara sig bra än så länge tack och lov!!


Nu är de Så ska de låta! Mysa ner mig med mitt stora hjärta för den lilla ligger och sover sedan 19:30.

Av Sara Eriksson - 27 maj 2010 21:22

 

Denna fast i rosa/vit

en från Åhléns och en från H&M


Söta pyjamasar från KappAhl

     

Shorts från H&M

Även ett rosa tunika/linne och en rosa Tshirt med tryck fick följa med.


Med hem följde även en tunika från KappAhl beige med blommor i rosa/lila/ljusblå, en plysch byxa, jacka och en turkos/vit randig Tshirt-body från Lindex 3för2 strumpor och strumpbyxor också.

2 st solhattar från Åhlens en röd/vit rutig och en vit med brodyr.


Det var senaste shoppingen de!! Dåligt att de inte finns allt på butikernas hemsidor bara!! Så vart därför inte bilder på allt!

Av Sara Eriksson - 27 maj 2010 21:06

Vart tog denna vecka vägen?!

Ber om ursäkt för den dåliga update som vart på senaste.

Men har sedan tisdag var upptagen och även vart ut på en liten utflykt med familjen!


Först på tisdagen så gjorde Klara och jag staden med Emma&Viggo, Tack så mycket för mysig dag på staden!! Måste göras om, hoppas på bättre väder så vi kan mysa i någon lekpark. Det blåste ju som sjutton.

Jag shoppade lite sommar kläder till Klara iaf kommer bilder sen.


Efter vi skiljt åt så åkte vi på systemet och handlade lite grejer för att sedan åka upp till Hassela till Jockes fd grannar och mysa i deras/släktens stuga. Myste med lite Breezer och någon Tequila Rose grillade och hade trevligt.

Igår onsdag så fiskade vi lite men ingen fisk, vi skulle egentligen stannat till igår bara men vi stannade en natt till, var så skönt att komma hemifrån en stund.


Nu är vi iaf och vart sen 12 tiden, jag och Klara var till min mors kusin som även var min dagmamma när jag var liten. Kikade på deras 2 nyfödda föl, sååå mysiga!1 Skulle kunna ta med dom hem!!

Skulle få sova med mig i sängen om dom vela ;) haha inte riktigt men nästan!

Vi fikade lite och sen pratade vi om att jag skulle ta dit min häst som lite leksällskap till deras 1 åring. Kan han behöva efter att tillbringat vintern med två sura tanter i hagen :)


Tog lite bilder på fölen så de kommer upp senare!



Av Sara Eriksson - 24 maj 2010 18:22

Det är inte ofta man är ensam nu för tiden!!


Klara somnade 17:30 sittandes mot mitt ben och kikade på barnkanalen, medan jag kikade runt lite här på datorn.  Hon var så jäklans söt, hade ju inge batteri i kameran så fick ingen bild på de. Måsta ju tyvärr väcka henne så jag kunde klä av henne kläderna iaf, hon stor grinade men slocknade så fort hon kom ner i sängen. Tur det är varmt i hennes rum så hon kan ligga utan pyjamas.

Pappa är med pappa/morfar och byter bromsar och grejar på bilen inför besiktning på fredag!


Så jag är helt ensam det är så tyst här hemma det är itne ofta!!

Antingen sitter ju jag och pappa och surrar eller så är de Klara som tjattrar på ne massa och kastar grejer hejvilt om sig. Men nu är de som sagt tyst nästa för tyst lär nog dra i gång lite musik:)




Av Sara Eriksson - 23 maj 2010 20:55

Ni glömmer väl inte bort att fråga efter

 lösenord så ni kan läsa och se en massa

 bilder på resten av min familj!!

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards