Klaras mamma Sara

Alla inlägg under juli 2010

Av Sara Eriksson - 5 juli 2010 21:55

En kväll för några dagar sedan så hörde jag att hon rotade i väskan, ja visst tänkte jag där finns inget, men helt plötsligt så vart de knäpptyst och efter några sekunder hördes de ett mmmmmmmmm, mmmmm. Kikade genom dörren ut till hallen och där satt Klara med en påse riskakor och mmmade sig, muumms tyckte hon!  

Av Sara Eriksson - 4 juli 2010 22:02

Vad hjälps de då?! Jag vaknade vid 6 och det var så tomt i sängen, Klara som sovit med oss de senaste mornarna var inte där. Försökte somna om tog mig säkert en 20 min och sen vaknade jag 8:15 kunde inte längre sova så klev och och väntade på att kl skulle gå så jag kunde ringa och kolla om Klara sovit bra. När kl vart 9:30 så kunde jag inte hålla mig längre.


Klara hade sovit hela natten och nyss vaknat när jag ringde. Hon hade ätit värsta hotell frukost också med havregrynsgröt, fil, ägg och macka med leverpastej på. Hon hade mummsat på glatt av alla dellikatesser:)

Annat mot för här hemma där hon får gröt och macka eller smörgåsrån.


Annars idag har hon inte ätit så mycket troligen pga den här värmen som är, men huvudsaken är ju hon får i sig vätska och hon har druckit mycket vatten och 3 flaskor välling så hon har nog inte svältat i dag ändå.


Klara sov i ca 1 timme mitt på dagen sedan har de vart fullrulle på henne hela dagen så när kl vart 18:30 så var hon riktigt trött och slocknade efter en flaska vällning ovaggad i sin säng.


Jag tror nästan att hon ska få börja sova 1 gång om dagen istället för 2-3 ggr så hon kommer i säng tidigare än 20-22 på kvällarna. Får se hur länge hon sover i morgon, vill ju inte kliva upp kl 5 direkt.


Av Sara Eriksson - 4 juli 2010 21:51

Så är denna vecka också slut! Och Klara har hunnit blivit 9½ månad gammal! Oooh MY!!!


Igår skjutsade Klara och jag iväg lilla Löken till Änga, allt gick jätte bra. Med en lina bakom rumpen så fixar han allt :) haha.

Även att han helst skulle velat sitta i barnvagnen med Klara och mysa! Dom stod länge och pussades och myste med varandra. hihi Min lilla Löken som inte längre är så liten. (han heter Laukur egentligen, från Gillsäter till och med)


Efter Klara och jag lämnat honom i Änga och fikat och umgåtts med Monka så lämnade vi transporten och åkte in till stan för att vänta in pappa J och kika på Snösvängen en stund, men det var STEKHETT så de gick itne att vara där.

Var även in på Systemet en sväng och på Lindex, men jäklans vad de var urplockat på systemet alltså. Fanns typ inge gott kvar. Mina Breezer Mango var sLUT!!!!!


Sen på kvällen så lämnade vi Klara hos mormor och morfar för att sedan åka in till de bokade bordet på Resturang 49 där vi avnjöt en kall cider/öl lite vitlöksbröd med Tzatsiki(?) och till varmrätt en B&W med klyftpotatis.. mmmm gött sörru. Efter de bar de av till Manis för att ta en drink/öl men där var de fullt ute och inne måste de vart en 35 grader så njae de skippade vi och gick till Texas istället och där vart de 2 goda P2 drinkar olalala den första satt riktigt fint i strupen måste jag säga.

Var en lugn kväll och vid 23:30 tyckte vi de var dags att åka hem och hälsa på kudden.




Av Sara Eriksson - 3 juli 2010 09:00

Här steg vi upp 07:45 ganska bra tid att kliva upp, då hinner man ju morgon mysa lite också utan att kl blir mitt i dan innan det hänt något.


Just nu har jag en väldigt trött Klara som inte vill sova i sin säng, utan sover helst med mamma. Men idag är mamma envis och inte låter henne sova med henne.

Man vill ju kunna gör någon nytta också. Kör 5 min metod eller 2 kanske man ska säga. Hon blir tyst mellan varven hör jag men kan inte riktigt slappna av så hon somnar, men snart jag hör och hon sjunger sitt trött gnöl i mellanåt.


Idag ska vi skjutsa iväg min lill Löken till Enånger(Änga) Han ska gå där och leka av sig lite i sommar. Han ska då gå med en 1årig Ardenner valack hoppas de går bra bara..


Nej 2 min metoden var de ja bäst och rusa dit nu!

Av Sara Eriksson - 2 juli 2010 19:08

 Detta är världens underverk!!!!

Jag kan inte förstå att hon är min!
Denna underbara tös som alltid vill vara till lags, som alltid är så goo med alla!

  

Är bara en sak som är fel och det är att hon växer så grön djävulskt FORT!!

Och en sak som är säker det är att hon ÄLSKAR att BADA!!

Av Sara Eriksson - 2 juli 2010 19:08

 Detta är världens underverk!!!!

Jag kan inte förstå att hon är min!
Denna underbara tös som alltid vill vara till lags, som alltid är så goo med alla!

  

Är bara en sak som är fel och det är att hon växer så grön djävulskt FORT!!

Och en sak som är säker det är att hon ÄLSKAR att BADA!!

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards