Klaras mamma Sara

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Sara Eriksson - 19 maj 2010 21:57

Lillhjärtat gjorde kväll tidigt kl 18:15 åt hon sin välling och vid 18:30 hade hon slocknat i sin säng!!

Efter lite sömn i dag endast 1½ timme så var hon sååå trött!!


Hon satte sig nyss upp yrvaket i sin säng och stor grinade, tårarna bara sprutade, men gav henne nappen pussa henne på pannan och la ner henne igen självklart drog jag giraffen i svansen så slocknade  hon lika fort som hon vaknade.

Antar att hon drömde något läskigt! Lill hjärtat!!


Visst kan de små drömma?!  

Av Sara Eriksson - 19 maj 2010 21:45

Jag sitter just nu och klickar runt på lite omplacerings hundar.

Någon som vet om de finns något "hundhem" i Gävleborgslän? Har suttit och googlat i 1 timme nu men med dåligt resultat!


Jag skulle så gäran vilja ha en hund! En egen hund! Mina föräldrar har ju en hund(tax) men hon är bara jobbig och inge kul alls. Hon skäller och skäller och fattar inte vad tyst är! Har provat allt på henne för att få henne sluta skälla men inget har funkat! Och nu är hon inne på sitt/sina sista år.


Jag vill ha en hund som jag kan lära saker, som är mysig och go med barn som är aktiv och leksam.

JAG VILL HA EN RIKTIGT FAMILJEHUND!!


Så vet ni av någon som vill låna ut sin hund på foder eller så!?!?

Vill helst ha en Golden Retriver men man kan inte begära för mycket om man ska ha en omplaceringshund heller.

Huvussaken är att den är snäll och barnvänlig!!!


Av Sara Eriksson - 19 maj 2010 18:43

  

Så duktig mammas flicka blivit!!

Tookiga Klara!!!  

Av Sara Eriksson - 19 maj 2010 18:35

Vaknade kl 5 av att Klara var vällingsugen och pappa skulle upp och fiska med sin far.


Klara och jag somnade om till 08:30 och sedan vid 9:00 hade vi ätit frukost och klädde på oss, myste och lekte lite på golvet till 09:40 då bestämde jag för vi skulle åka på Kyrkis en sväng och kika lite. Sjöng några sånger fikade och myste lite där. Sedan åkte vi en sväng till gammelmormor & morfar. Var på en loppis och kikade men inget som föll i smak,  dom hade en massa barnkläder där men inget som passade Klara antingen för litet eller för stort. Ingen idé att köpa på sig massa kläder i stl 110 nu liksom.. Tar bara massa plats.


Men Klara är ibehov av lite bodysar och tröjor, hon har ju vuxit som sjutton senaste tiden!! stl 80 sitter nu jätte bra på henne och stl 74 är för litet.. Byxor shoppade jag när hon hade 74 så de har hon.

Fick ett par P.O.P hängselbyxor och en P.O.P typ Pikétshirt  i stl 80 av mormor som hon hittade på Bibi´s var super fint, knappt användt. Byxorna är dock lite stora ännu, men om någon vecka passar dom nog perffa. Ska kika in på Bibi´s i morgon kanske och se om dom har något fint inne.


Pappa fick iaf 2 st Öringar när han fiskade så de ska vi tillaga här hemma i morgon.. muummms längtar till middagen i morgon. :) Funderar på att grilla den..



Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards