Klaras mamma Sara

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Sara Eriksson - 19 september 2010 21:24

Tiden går sjukt fort!

 

 

För ett år sedan gick vi och la oss i vanlig ordning hade absolut inga tankar på att förlossningen skulle sätta igång näst kommande dag.

Visst vi små pratade lite om de att i morgon kan vi vara föräldrar men de var inget vi trodde på.

Inga känningar och fullrulle i magen som vanligt.

 

Jocke tänkte åka i väg och jobba men jag tvingade honom att stanna hemma den veckan. Var less på att behöva vara höggravid och gräsänka hela veckorna.

Tur var väl de att han stannade hemma. Ringde sin chef på lördan och sa att han blev hemma för jag hade känningar (vilket jag inte hade)

 

Som sagt så gick vi och la oss vid 23 tiden, efter att vart en sväng till mina föräldrar och där vi fick veta att min bror och hans tjej skulle ha barn också i April -10.

Sen åkte vi in till stan till Jockes kompis Danne han bor typ högst upp i ett högt hyreshus UTAN hiss. Det var riktigt tungt att gå upp där Jocke fick skjuta på sista trappstegen. Sen åkte vi på Amandas för att käka pizza sista kvällen som "barnlösa".

Väl hemma vart de sängen och sen vaknade jag vid 5 först men somnade om till 6 och då gick jag för att kissa och insåg att slemproppen gått. Väl tillbaka i sängen så kände jag små mystiska sammandragningar som jag aldrig haft tidigare på de sättet. De kom tillbaka med ca 15 min mellan rum. när kl började bli fram åt 07:30 kunde jag inte ligga i sängen längre utan då la jag mig i soffan kunde inte ligga kunde inte sitta. vid 08:30 ringde vi förlossningen och kollade läget sa att vi vela komma in och kolla. Dom sa att vi skulle äta frukost i lugn och ro sedan kunde vi komma in. vi åkte in vid 10, 10:30 låg vi inne på ett rum med CTG och de konstaterades att jag var öppen 3 cm.

men herregud vi skulle ha en bebis i kväll!!

 

Dagen passerade lagom fort med EDA/ryggbedövning och ett bad. sov i 2 timmar ca och sen var de helt plötsligt dags att krysta. De tog ca 17 min för vår lilla flicka att komma ut 19.35 såg hon ljuset.

Mammas flicka med mammas näsa.

 

Helt sjukt att det är ett år sen i morgon som jag låg där på förlossningen med värkar och födde ut vår underbara lilla flicka!

 

Jag hade verkligen en underbar förlossningen. Jag var uppe på benen och efter ca 19 timmar så åkte vi hem. Och med oss hem hade vi Klara!!

 

  

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards