Klaras mamma Sara

Alla inlägg under maj 2010

Av Sara Eriksson - 7 maj 2010 22:09

Jag är så gryyymt trött nu!! Känns som jag skulle kunna somna ståendes om jag stog upp då men kanske ska säga somna sittandes istället då. Antar att de är den där jäkla mensen som gör allt! Uscha tänk om man bara kunde stänga av den i några månader, var så underbart att inte ha någon mens när man var gravid och sedan fick jag inte mensen för än 4 mån efter förlossningen tror jag de var eller var de till och med 5 mån jag minns inte riktigt faktiskt, de var nog 4½ månad. Men de var så underbart att slippa vara PMS kärring och allt även om ammningen gjorde att man hade lite PMS så var de mest i början med alla hormoner och så. NEj stänga av mensen var de!! Hälst värken också!!


Idag har vi firat lillebror/morbror, snosat på Norah och haft trevligt med släkt.

Tårtan var iaf god :) Bullarna med :)


I morgon vet jag ej vad som händer, ska nog rida en sväng tror jag, frågan är väl bara om de slutar att blåsa på kvällen så man ska rida då istället för på dagen.



Klara mår mycket mycket bättre även om hon vart lite grinig i dag, men tror verkligen de är gaddar på g nu tyckt att hon vart svullen både uppe och nere i någon dag förut och man har inte fått känna så som man fått förut och idag har hon suttit och gnussat tungan mot nedre käken, såå kanske.

Idag har hon fått medicin 2 ggr bara annars har hon fått 3 ggr, på flaskan står de 2-3 ggr per dag. Och hon har inte behövt nå koksaltlösning heller.

Så hoppas att de är på väg att vända nu!!

Annars är hon supersöt och älskar verkligen bollar, hon måste sett sin morbor när han spelar innebandy hemma för hon vet att hon ska ta klubban till bollen, hon är så jäkla sööt när hon gör de.


Av Sara Eriksson - 7 maj 2010 21:58

Var med och tävla om ett namnhalsband hos Crazyangel du också lika som mig!!

Halsbandet är sponsrat av Puss.se!!


  

Av Sara Eriksson - 6 maj 2010 21:03

Klara har blivit riktigt riktigt rörlig nu! Hon är verkligen överallt (spec där hon inte ska vara)!!

Hon åker fram på rumpan på två sätt nu, ett sätt hoppar hon på och de andar sättet ställer hon sig på ena foten och sitter på de andra benet och drar sig fram. Ibland ser de ut som hon är på väg att krypa men så drar hon sig fram istället. Mammas go rumpa blir sååå stooor!!!


Annars så är hon bättre i hostan efter Bricanylen och koksaltlösningen hjälper verklen mycket bättre än Nezeril på henne.


Tyvärr inga bilder för har inte laddat batteriet i kameran ännu, så ska ta och göra de nu så jag kan fota i morgon i massor när Eriks fyller år!

Av Sara Eriksson - 6 maj 2010 20:55

Ojoj nu är denna vecka snart slut igen, nyss var de 30 april student och kasa. Tiden rusar verkligen fram, och inte bara för mig verkar de som, i typ alla bloggar står de att veckorna går så otroligt fort.


Gick dom verkligen så här fort när jag var liten?? Tyckte veckorna var så låååååång när jag gick i skolan!!!


I helgen vet jag ej vad som händer, i morgon fyller iaf lillebror/morbror 12 år så då blir de tårta, har hjälpt mamma baka idag.  Sega nötkakor med kaffekräm, riktigt mummsiga sedan bakade vi bullar och tårta! Jag gjorde tårtan och mamma krämen mellan eftersom jag alltid lyckas att bränna den eller så skär den sig.

Det blev en Risecrisp tårta (maräng med Risecrisp flingor i och vaniljkräm mellan).





Av Sara Eriksson - 5 maj 2010 17:53

Ja i morse 09:45 hade vi tid hos farbror doktorn för att kika på tummen och hostan.


Klara skötte sig jätte bra och vi fick luftrörsvidgande medicin (bricanyl) som hon ska få 2-3 ggr om dagen, även nässpray tyckte doktorn eftersom att hon är så tät i näsan igen, han hade inget svar dock när jag sa att hon började blöda näsblod sist vi använde de. LITE DÅLIGT!! Frågade på apoteket istället och dom tyckte vi skulle testa saltkoklösning så nu ska vi testa de.

Och vi fick en remiss till ortopeden med tummen så nu väntar på vi kallelsen därifrån. Doktorn tyckte vi skulle höra av oss om de inte blev bättre inom en vecka först innan han skickade remiss men då protesterade vi så då skickade han dit på engång!! JÄKLA HÄLSO centraler!!! Och även sånna som man inte förstår vad dom säger!!! ursäkta ordval men jäkla INVANDRARE!!

Av Sara Eriksson - 4 maj 2010 22:20

Sitter och läser om Veronica som fick en helt underbart docksöt liten flicka, men dom fick inte igång hennes andning!!


Jag bara gråter och gråter!!! Kan inte förstå, jag minns hur rädd jag för var spädbarnsdöd på nätterna när Klara var liten, vela helst ha henne i sängen varje natt!! När Jocke jobbade så sov hon ALLTID i sängen med mig för att jag skulle ha koll på henne!!

Nej gud så hemskt att inte få leva livet tillsammans med han/hon.


  

Klara Anna Linnea Du är mitt allt! Aldrig ska jag lämna dig!!

Älskar dig!

Av Sara Eriksson - 4 maj 2010 12:43

Klara har fått problem emd sin tumme, den låser sig liksom i ett böjt läge ibland (allt för ofta) Tack och llov verkar hon inte ha ont eller så när man klämmer där, hon tycker mer att de är jobbigt att man måste sitta stilla när mamma ska klämma på den.

Det går att räta ut tummen men när hon sedan leker så hoppar den  liksom i böjt läge igen. Har ringt på hälsocentralen i dag men dom skulle ringt upp mig för 2 timmar sedan så vet inte vad som hänt riktigt om dom har gått och dött där eller något! Skapligt irri är jag på dom iaf nu!!!


 Visste inte om de var ett akutfall heller eller vad ajg skulle välja, men eftersom hon inte lider av de så tog jag itne akut, men kanskr skulle gjort de så man sluppit vänta så häri 2 timmar, man blir ju liksomm låst och inte kan göra någonting för man är rädd att man itne ska höra telefonen..


Annars är allt lugnt med oss, förutom att ajg håller på få en finne bakom örat så har inte kunnat sova så värst bra i natt, gör sviiiin aktigt ont men annars så. Just nu är vi i Skarplycka, Jocke är med mamam/mormor i skogen och röjer lite, Klara ligger i vagnen och sover, sovit i ca 60 min nu. Själv sitter jag och kollar efter nå hus, men är så dåligt med de, vill ju inte bo i Delsbo iaf!!

Av Sara Eriksson - 3 maj 2010 20:46

  

           

  

                

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards