Klaras mamma Sara

Alla inlägg under september 2010

Av Sara Eriksson - 9 september 2010 22:15

 

Hon är mitt liv!!

 

Vad vore jag utan dig min älskade dotter!!

Ingenting kan skilja oss åt!! 

Av Sara Eriksson - 9 september 2010 21:56

Ja mitt huvud snurrar eller min hjärna eller hur jag ska säga de...


Ikväll har jag blitt lite yr, kände igår kväll att jag hade ont  i lungorna när jag drog djupa andetag, och idag har jag nästan skrikit till varje gång jag hostat.


Jag trodde hela dagen de berodde på den hårda hostan jag haft senaste 2 veckorna. Men så var de inte för de sitter i min rygg runt revbenen. Mamma masserade mig lite innan Klara och jag åkte hem därifrån ikväll. De värsta har släppt men nu snurrar de som sagt till ibland där uppe bland de obefintliga hjärncellerna. Antar att blodcirkulationen inte är som den ska i nacken.


Ska nog slänga in rispåsen i mickron och lägga den på nacken..Hoppas på att de släpper lite.

Av Sara Eriksson - 8 september 2010 16:34


Tack sötaste Emma för denna Blogger Award!!

 

Emma är Viggos mamma, Klaras lille pusskompis!

Vi fann varandra genom bloggarna och nu umgås vi och våra barn så ofta vi kan.

Kika gärna in i hennes blogg där hon skriver om allt!

Deras dagar, husrenovering, mat och om deras bebis nr2.



   

Awarden går till på följande vis:
-Kopiera awardbilden till bloggen för att visa att man fått den.
-Tacka och länka till den man fått den av.
-Nominera sju andra bloggare och länka till dem.
-Berätta sju intressanta saker om dig själv.



Mina 7 nominerade är:

 

Erica

Min söta vän som jag kännt ända sedan dagis. Har funnits vid de alla galna tillfällen som funnit i mitt liv!

I sin blogg skriver hon om främst smink, hår, shopping och sin häst.

 

Emma

En gammal nytorpare.

Hennes blogg handlar om vardagen som tvåbarnsmamma till Milton & Viggo.

Hon ut sågs till Gävles mest besökta blogg.

 

Malin

Älskade Malin! Min underbara vän som jag träffade på Nytorp hon finns alltid där henne kan man prata med om allt!

Hon är inte så direkt aktiv i bloggandet så skärpning gumman!!!!

Men hon skriver lite om inför Beach 2011.

 

Emma

En härlig tjej som jag tillbringat många ridlektioner med.

I sin blogg skriver hon bla om de två missfallen och vägen till en bebis!

 

Bambi

En jätte härlig tvåbarnsmor till Zack och Leah.

I hennes blogg finns massor med Odd Molly, och just nu skriver hon om sitt bröllop i Thailand i vinter.

 

Linda

En härlig "släktning" till min sambo.

Hon skriver om sin lilla dotter Andrea och deras vardag.

 

Madde

Är Lindas syster alltså också "släkting" till Jocke.

Hon skriver om sin vardag som nybliven mamma till Kevin och sitt pluggande!

 

7 st intressanta saker om mig

 

- Vill ha en till bebis snart

- Letar efter de perfekta huset

- Är en riktig slarvfia

- Dålig på att sköta Klaras D-droppar

- Har världens underbaraste sambo

- Vill inte ha Klara på dagis

- Sover för länge på morgonen

Av Sara Eriksson - 8 september 2010 15:54

Ja, nu är lillbruttan sjuk igen. Fick feber igår kväll hon hade nog ca 39.5 innan hon fick alvedon igår kväll. Var till stan på em när Jocke åkte till jobbet och när vi kom hem så åkte vi till min föräldrar och vips så vart Klara lite varm och sen efter 10 min så ar hon jätte het och började grina och ha sig. Hon har aldrig vart ledsen någon gång när hon är sjuk så vet inte vad det är som lurar.


Men iallafall så vart hon mycket piggare efter alvedon och så busade hon lite när vi kom hem men sen däckade hon i soffan brevid mig. Sov där ända till pappa kom hem vid halv 1 då försökte jag väcka henne så hon skulle få i sig lite vatten, men hon vägrade öppna munnen hon rös när jag satte flaskan mot läpparna. La henne i sängen och hon somnade om direkt och sov sedan till 10 i morse.

Vid 11 hade hon 38,5 i temp och då kändes hon riktigt sval mot för igår kväll. tänk att 1 grad kan göra sån skillnad.

Hon har vart pigg och glad hela dagen fram till 14 då hon fortfarande inte sovit något än, la henne för att sova men hon vaknade efter 10 min och stor grinade. Kändes lite varmare och fick en alvedon så nu är hon pigg igen och busar runt.


Hon är även flammig över hela kroppen mest mage och rygg upp mot halsen. Tror nästan på tredagars febern eller något.

Av Sara Eriksson - 8 september 2010 15:39

Idag gjorde jag en liten beställning på Oapip!


    

Även två andra dreggelscarfs och en mössa fick följa med i varukorgen.

Vet att jag är lite anti rosa ibland, men senast har de blivit mycket kläder från pojkavdelningar. Men en av dom andra scarfsen är faktiskt rosa med en massa fordon på:)


Köpte även ett par fodrade byxor i går på Kappahl i stl 86. Bruna med höga muddar nere vid fötterna. Skulle också vilja ha ett par. Försökte hitta dom på hemsidan men njenej som vanligt när jag letar bilder på kläder så finns dom inte. 

Av Sara Eriksson - 6 september 2010 22:30

Medan jag bakade klart kakorna så fick Klara smaska på vindruvor och mmmmm så gott de var då!!!  

 

 

Av Sara Eriksson - 6 september 2010 22:27

 


Idag har jag bakat lite kakor till Klara och Jockes födelsedagar. Klara fyller den 20e och Jocke den 23e. Så idag har jag bakat Jittebuggar och godismuffins som är Kladdkaka i miniformat med en kakaokräm på.


Och Klara stod med mig och kikade så jag gjorde rätt följde mig mellan skafferi,ugn och kylskåp hela tiden. Hon funderade vad jag höll på med när jag körde med elvispen, så när de var färdig vispat så fick hon en av visparna och vart helt salig och överlycklig!! Gick genast och visade pappa vad hon fått och skulle absolut INTE dela med sig till honom.


Ber om ursäkt för att dena ena bilden är i så dålig kvalité men hon var bara så söt på den!!  

Av Sara Eriksson - 6 september 2010 21:55

Idag när jag städade köket, bänken vid kaffebryggarn,sodastream och mickron då hittade jag att de var en massa sågspån bakom mikron som kommit fram bakom kylskåpet!! Bläääää äckligt!! Såg iaf inte råttskit, men visst måste de väl vara råttor som gnager så de blir sågspån något annat kan ajg inte tänka mig.


Dags att kasta upp gift lådorna på vinden igen då kanske innan dom kryper fram någon annanstans!! i sopskåpet kan dom ju inte komma för där har vi täckt med byggskum nu.


Vill flytta nu!!!!! Vill inte bo i detta råtthål något mer!! Är de inte råttor så är de en massa jäkla spindlar har damsugit upp 5 st i dag sug på den ni!!

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards