Klaras mamma Sara

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Sara Eriksson - 20 juni 2010 20:44

Idag har vi haft besök av Emma,Joel och Viggo bus!

Vi fikade blåbärskaka som jag svängde ihop innan dom kom vart riktigt lyckad, men hade nog vart ännu bättre med färska blåbär, köpta frysblåbär blir liksom sååå smaklösa. Men den gick ner.


Klara och Viggo lekte en massa om än inte direkt tillsammans men dom hängde efter varandra, eller Klara efter Viggo kanske man ska säga.. Dom är så söta när hon leker med varandra, och Klara verkar känna igen Viggo mer och mer för varje gång dom träffas! Är så roligt att se den leka och mysa med varandra, eller Klara myser med Viggo!


Jag var världen pussigaste flicka!! Hon pussar på allt och alla. Hittar hon något roligt i en bok/tidning så ska hon pussa. Hästar,hundar allt ska pussas på!!

Av Sara Eriksson - 20 juni 2010 20:29

Puuh nu är de söndag vilket innebär måndag igen!! Ojoj månaderna, veckorna, dagarna går så jäklans fort nu för tiden!


  


Idag blev min lilla stumpa 9 månader också! Vart har dessa 9 månader tagit vägen. Klara har alltså funnit med oss i hela 18 månader. Det är heeeelt galet!!!

Alla sa till mig att ta vara på bebis tiden den kommer rusa förbi, men jag tänkte, det är klart man kommer minnas allting!! Men hejdu jag minns inte ens när hon log första gången längre!

Men en sak minns jag och det är när hon kom ut, jag minns ingen smärta jag minns bara kärleken till den lilla tjej som kom upp på min mage/bröst!

Den lilla tjej som hade mammas näsa, den lilla tjejen som såg precis ut som sin mamma. Jag minns hur skrämmande de var att se sig själv i henne på en gång. Det första jag sa nästan var att hon hade MIN näsa!

Men nu är hon då lik pappa också :) Jag tror hon har pappas mun och det är pappas ögonbryn och öron.


Den lilla flickan är inte längre så liten, hon är ca 75 cm lång och väger 10,5 kg. Oh my, har den här stora flickan verkligen varit 51 cm och vägt 4050gram!!


Det är fullrulle nu HELA tiden verkligen! Allt för ofta norpar hon våra snusdosor och ränner iväg utav sjutton för hon vet att hon inte får ha dom. Lill tjejen har verkligen fått upp farten nu! Ibland saknar man när hon var en liten bebis och låg där under babygymmet och man kunde mysa och pussa på henne precis när man vela, utan att hon gjorde motstånd.

Inte för hon gör motstånd så ofta nu heller för hon pussas meeer än gärna!!


Nej 9 månader har gott alldels för fort!!!


Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards