Klaras mamma Sara

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Sara Eriksson - 17 juni 2010 20:43

Ett lugn har lagt sig över vårt hem, vår lilla busfröken har somnat!

Men det är så tomt också! Spec eftersom pappan i huset inte kommit hem från jobb ännu.. Men tror han var på väg nu, bara att de tar ca 20 min extra att åka hem eftersom det är vägarbete på E4 mellan Njutånger och Iggesund, är kilometervis med kö. ja nästan iaf :)

I vanliga fall tar de ca 15 min att åka in till Hudik men nu tar de ca 30 min.


Idag har Klara och jag busat en massa och läst hästkatalogen typ 100 ggr!

Efter lunch åkte vi in till stan hälsade på Therese och kusin Norah där var även gammelmormor som hjälpt dom att puts fönster ( hon är pensionär.)

Fikade och pratade en massa, sen kom Norahs morfar en sväng också, när an åkt så tog vi oss en promenad runt Lillfjärden.  Tycker faktiskt inte det är så fräscht där, bläää vad mycket bajs de är där alltså! Synd det för annars är de en jätte mysig runda att gå. Lagom om man är otränad som mig, perfekt att gå runt för att få barnen att somna, även om Klara somnade efter mer än halva rundan! Fanns ju så mycket att kika på fåglar och människor och VATTEN!


Efter promenaden så åkte vi och handlade lite, sedan åkte vi hem och städade, damsög, dammade och torkade golvet, inte alltid så lätt med en busig flicka hack i häl, men hon var duktig och verkade precis som att hon vela hjälpa till!!


Sen kikade vi i hästkatalogen igen och Klara säger Höö Höö varje gång de kommer en ny häst i tidningen.. Hon vet precis vad man menar med HÄST nu, hittar tidningen direkt gör hon också!!

MAMMAS HÄST TJEJ!!


Nu står iaf maten på bordet väntar bara att J ska komma hem.

Hungrig som en varg är vad jag är.


Ikväll blir de att kika på film såg att På smällen gick på 6:an.


Av Sara Eriksson - 17 juni 2010 10:22

stor tjejen mammas

 
Av Sara Eriksson - 17 juni 2010 09:58

Klara slocknade i sin säng strax innan 21 igår kväll och gissa vad hon sov ända till 09:30, ändå så sov hon ganska bra igår på dagen, eller ja mer än hon brukar göra ofta, ca 1 timme fm och 1 timme em eller lite mer på fm blev de nog, hade inte sån koll på klockan.


Ja som sagt så vaknade hon 09:30, jag låg vaknade vid 9 av att svetten lackade så antar att de är stekhett ute idag. Me de gillas :) Låg kvar i sängen till jag hörde att hon började röra sig, (hon vrider sig alltis en massa och grejer med örat när hon vaknar) då klev jag upp och klädde på mig, så vaknade hon av de knarrande golvet som finns överallt i vår lägenhet!!

Glad i håger ställer hon sig upp med en tutte i munnen och en i handen, det har liksom blivit standard nu för tiden de. Ofta är de en ESSKA och en MAM napp som är med, så hon kanske skifta om hon inte känner för att ha en böj.


Just nu sitter hon och leker pajjas på golvet, ena stunden kommer hon till mig ställer sig vid bordet och låtsas hostar sen låtsas skrattar hon och ler som en tok för att sen sticka i väg till lekbacken, som hon precis tömde upp och ner så det är leksaker ÖVERALLT! men det är så det ska vara i ett barn hem ju!

Presentation


Sara Eriksson, Mamma till lilla Klara som är född 20 septemer 2009, sambo och förlovad med Jocke Nilsson.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards