Klaras mamma Sara

Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Godmorgon!!

Av Sara Eriksson - 1 juni 2010 06:54

Ja morgon kan man verkligen säga, puuuh. Är egentligen ganska trött just nu, men det är KOKHETT i sovrummet och de kommer alldeles för mycket bilar på E4 vid denna tid så det går inte att ha fönstret öppet och fläkten som står på skrivbordet är alldels för högljudd!!

NEJ, vad sägs om ett hus i skogen kanske!!!!

TYSTNAD!


Sitter och funderar vad Klara och jag ska göra idag, inte kommit fram till något bra, sitter och funderar om man ska slänga iväg ett litet sms till Emma & Viggo höra vad dom gör idag, kanske man kan ta sig en sväng dit, så småttingarna får leka lite. Och vi får surra lite :)

Antar att dom redan är vakna, men väntar nog lite till innan jag skickar iväg.

Klara måste ju ändå vakna, äta frukost och klä på sig innan vi kan åka!


Igår var vi hemma på fm, Klara sov ynka 30 min ute i vagnen sen vid 11:15 så hämtade vi mamma/mormor i Iggesund, eftersom Jocke lånat en bil och Emma/syster skulle ha den andra. Sen spenderade vi 2½ timme där Klara passade även på att sova i 30 min innan vi åkte vidare till Iggesund och föräldragruppen, trevligt trevligt.

VI kom hem vid 16 efter att handlat lite också på Coop Konsum, vart en härligt kycklingsallad till middag, men pasta,sockerärtor,fetaost,soltorkade tomater, vanliga tomater, purjolök, gurka och sallad. Hällde även på vitlöksspaden från de soltorkade tomaterna. Vart riktigt gott!!!

När Klara och jag gjort i ordning salladen och Klara ätit sin middag så gick vi ut, gungade och myste i gräset. Sedan tog vi en promenix för Klara skulle bara gå gå gå hela tiden. Så vi gick till postlådan ca 50 m men det är ju jätte långt för de där korta benen och för min rygg med eftersom man går som en metkrok och håller i händerna eller hon håller i mina händer.

Klara vart helt överlycklig när hon fick sitta på axlarna när vi vände, hon böjde sig ner åt sidan så hon såg mig och så skulleh on pussas, och så skratta hon gjorde så säkert 7-8 ggr innan vi kommit in på gården igen.

MAMMAS SÖTUNGE!!!



Man kanske ska passa på att göra sig färdig nu när hon sover, duscha, klä sig och sminka mig lite.



 
 
Emma Viklund

Emma Viklund

1 juni 2010 23:47

Vad roligt att ni ville komma till oss idag!! Typiskt att vi hade annat för oss för dagen... Och jag tror jag åkt på en riktig förkylning nu! :( Rethosta och rinner i näsan hela tiden och supertäppt på natten då jag ska sova! :/ Joel verkar ju oxå lika förkyld som jag! :/
Less jag blir, vilken fin start på juni månad, jag som vill hitta på nånting varje dag nu...

Men så fort jag mår bättre får vi ta och ses!! :)

Kram Emma & Viggo

http://mammatillviggo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eriksson - 18 maj 2011 21:49


Ni glömmer väl inte bort att kika in i vår nya blogg!!http://blogg.alltforforaldrar.se/mammasara/     ...

Av Sara Eriksson - 3 maj 2011 13:49

Tänkte bara tala om att jag håller på att byta bloggsida för att se om jag kanske kan få tillbaka lite blogg lust. Men jag vet att i vår/sommar kommer bloggen att ligga åt sidan ganska mycket men jag ska försöka, ni är ju flera stycken som tycker jag...

Av Sara Eriksson - 4 mars 2011 06:44

jag blir så arg bara för att både jag och klara får sova hur länge vi vill i dag så är vi vakna nu. Jag vaknade kl 6 och klara vaknade för 10 min sedan nu ligger vi i sängen och myser....

Av Sara Eriksson - 19 februari 2011 22:07


Var till Söderhamn i torsdags för att köpa en bilstol till Klara som hon ska ha i pappas bil. Den var ju slut såklart, men Jockes arbetskamrat hade en stol som vi skulle få köpa, som dom knappt användt. Så då blev vi ju 1200 kr rikare istället för 20...

Av Sara Eriksson - 18 februari 2011 11:04

        Jag är egentligen emot bikini och badräkt på SMÅbarn, men den här var bara sååå fin och behöver ju inte använda överdelen. (även om den var supersöt)       Dom här hängselshortsen kommer att finnas i Klaras graderob i sommar det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards