Klaras mamma Sara

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Tisdag!

Av Sara Eriksson - 15 juni 2010 22:25

Memmms Gulltös!!

(Klara säger memm istället för mamma)


Idag är de så som sagt tisdag och var meningen Jocke skulle jobbat i dag, men pga regnet som kom i natt och i morse så hade dom inte hunnit målat klart huset och då kunde dom inte riva någon ställning. Så istället åkte vi till Söderhamn för att umgås med Jockes faster Inger, kusin Sara och hennes guddotter Elenore som är 1,3 år. Sååå söt liten flicka, hade kameran med mig men glömde helt av mig att ta bilder.


Vi hade iaf mysigt och barnen fann varandra på engång, de delades ut kramar och pussar till höger och vänster. Dock bara till varandra. Elenore kan inte gå än men en jäkla fart på krypningen hade hon Klara hann inte alls med, och hon måsta ju kolla på allt annat runt om också. Sedan gick vi ner på stan och till Jockes kusin Camillas jobb och hälsade på en sväng innan vi åkte hem.


Får se om Sara och Elenore kommer upp hit till oss den 26e och hälsar på.

Annars får väl Klara och jag ta oss en tur ner och hälsa på dom. De tar ju liksom lika lång tid till Hudik som till Söderhamn för oss.


Annars så har Klara i dag upptäckt att mamma har en katalog full med hästar! Yeppiiiii!! Hon kan sitta hur länge som helst och titta när man bläddrar i den, annars brukar hon liksom smita iväg och bli less när man läser bok eller så.

Hon smiter även iväg fort som tusan när hon ser att man går och hämtar en blöja, eller när man tagit av den gamla och ska vika ihop den. Kvick som en liten fisk är vad hon blitt.


I morse tog hon pappas snusdosa på bordet med och så fort jag reste mig så smet hon iväg med den, lillrackarn!!



 
 
Emma Viklund

Emma Viklund

16 juni 2010 10:22

Sötunge!!!!! *saknar*, vad sött att hon säger Memm istället för mamma hihi! Vi måste bara ta och ses snart! Kanske en sväng på stan på fredag? HOPPAS HOPPAS vi är helt friska då (om inte annat nästan), tycker det bara går upp och ner för oss, fattar inte varför inte förkylningen vill ge med sig...

Men nu ställer vi in oss på fredag, om ni kan då?
Kram Emma & Viggo

http://mammatillviggo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eriksson - 18 maj 2011 21:49


Ni glömmer väl inte bort att kika in i vår nya blogg!!http://blogg.alltforforaldrar.se/mammasara/     ...

Av Sara Eriksson - 3 maj 2011 13:49

Tänkte bara tala om att jag håller på att byta bloggsida för att se om jag kanske kan få tillbaka lite blogg lust. Men jag vet att i vår/sommar kommer bloggen att ligga åt sidan ganska mycket men jag ska försöka, ni är ju flera stycken som tycker jag...

Av Sara Eriksson - 4 mars 2011 06:44

jag blir så arg bara för att både jag och klara får sova hur länge vi vill i dag så är vi vakna nu. Jag vaknade kl 6 och klara vaknade för 10 min sedan nu ligger vi i sängen och myser....

Av Sara Eriksson - 19 februari 2011 22:07


Var till Söderhamn i torsdags för att köpa en bilstol till Klara som hon ska ha i pappas bil. Den var ju slut såklart, men Jockes arbetskamrat hade en stol som vi skulle få köpa, som dom knappt användt. Så då blev vi ju 1200 kr rikare istället för 20...

Av Sara Eriksson - 18 februari 2011 11:04

        Jag är egentligen emot bikini och badräkt på SMÅbarn, men den här var bara sååå fin och behöver ju inte använda överdelen. (även om den var supersöt)       Dom här hängselshortsen kommer att finnas i Klaras graderob i sommar det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards