Klaras mamma Sara

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Nu är kvällen kommen!

Av Sara Eriksson - 17 juni 2010 20:43

Ett lugn har lagt sig över vårt hem, vår lilla busfröken har somnat!

Men det är så tomt också! Spec eftersom pappan i huset inte kommit hem från jobb ännu.. Men tror han var på väg nu, bara att de tar ca 20 min extra att åka hem eftersom det är vägarbete på E4 mellan Njutånger och Iggesund, är kilometervis med kö. ja nästan iaf :)

I vanliga fall tar de ca 15 min att åka in till Hudik men nu tar de ca 30 min.


Idag har Klara och jag busat en massa och läst hästkatalogen typ 100 ggr!

Efter lunch åkte vi in till stan hälsade på Therese och kusin Norah där var även gammelmormor som hjälpt dom att puts fönster ( hon är pensionär.)

Fikade och pratade en massa, sen kom Norahs morfar en sväng också, när an åkt så tog vi oss en promenad runt Lillfjärden.  Tycker faktiskt inte det är så fräscht där, bläää vad mycket bajs de är där alltså! Synd det för annars är de en jätte mysig runda att gå. Lagom om man är otränad som mig, perfekt att gå runt för att få barnen att somna, även om Klara somnade efter mer än halva rundan! Fanns ju så mycket att kika på fåglar och människor och VATTEN!


Efter promenaden så åkte vi och handlade lite, sedan åkte vi hem och städade, damsög, dammade och torkade golvet, inte alltid så lätt med en busig flicka hack i häl, men hon var duktig och verkade precis som att hon vela hjälpa till!!


Sen kikade vi i hästkatalogen igen och Klara säger Höö Höö varje gång de kommer en ny häst i tidningen.. Hon vet precis vad man menar med HÄST nu, hittar tidningen direkt gör hon också!!

MAMMAS HÄST TJEJ!!


Nu står iaf maten på bordet väntar bara att J ska komma hem.

Hungrig som en varg är vad jag är.


Ikväll blir de att kika på film såg att På smällen gick på 6:an.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eriksson - 18 maj 2011 21:49


Ni glömmer väl inte bort att kika in i vår nya blogg!!http://blogg.alltforforaldrar.se/mammasara/     ...

Av Sara Eriksson - 3 maj 2011 13:49

Tänkte bara tala om att jag håller på att byta bloggsida för att se om jag kanske kan få tillbaka lite blogg lust. Men jag vet att i vår/sommar kommer bloggen att ligga åt sidan ganska mycket men jag ska försöka, ni är ju flera stycken som tycker jag...

Av Sara Eriksson - 4 mars 2011 06:44

jag blir så arg bara för att både jag och klara får sova hur länge vi vill i dag så är vi vakna nu. Jag vaknade kl 6 och klara vaknade för 10 min sedan nu ligger vi i sängen och myser....

Av Sara Eriksson - 19 februari 2011 22:07


Var till Söderhamn i torsdags för att köpa en bilstol till Klara som hon ska ha i pappas bil. Den var ju slut såklart, men Jockes arbetskamrat hade en stol som vi skulle få köpa, som dom knappt användt. Så då blev vi ju 1200 kr rikare istället för 20...

Av Sara Eriksson - 18 februari 2011 11:04

        Jag är egentligen emot bikini och badräkt på SMÅbarn, men den här var bara sååå fin och behöver ju inte använda överdelen. (även om den var supersöt)       Dom här hängselshortsen kommer att finnas i Klaras graderob i sommar det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards