Klaras mamma Sara

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Sara Eriksson - 10 oktober 2010 22:28

JA denna dag har mest bestått av ingenting känns de som.


vaknade iaf vid 8 tiden, av Klara som hade klivit ner från vår säng och hittat sopskyffeln i hallen fylld med torkad lera från min stallskor..hehe... Vi hade alltså lera över hela sovrummet.

Jocke hade lyfta över Klara till vår säng när hon vaknade vid 6 och sen fick han vakna av en sop i huve.. haha rätt åt han.. Var fakitkst hans tur att kliva upp med henne idag..hihi..


Annars var vi till Klaras kompis Daniel som blir 1 år i morgon. fick paket men de var Klara som öppnade de åt honom...



Klara har blivit så gammal på sistone.. hon förstår ju typ allt man säger och för att inte tala om vad hon pratar.

just nu säger hon:

Tutt tutt = tutte/nappen

Brummm = bil

Tut tut= tutan på bilen

hääs = häst

mamma = både mamma och pappa

Dååå = docka

bloom/booom= blomma

bjong = ballong

tuuj = mormor &morfars hund Tujja

maaaau =mjau

ovvff = vovvov

mmmmmmmmu = kossa mu


säkert en massa mer med men det är vad jag kommer på nu.


Nej nu ska jag säga godnatt och försöka få med sambon till sängen så jag slipper oroa mig att han inte kommer upp i morgon.

Man måste ju vara mamma åt honom med ganska ofta ibland:P

Ovido - Quiz & Flashcards