Klaras mamma Sara

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Sara Eriksson - 31 oktober 2010 22:37

Ligger och är bebissjuk. Lillskruttan lite över 3 månader. Funderar på om nästa barn kommer vara bebis längre än klara. För nu i efterhand så känns de som att man hela tiden väntat på framsteg och utveckling. Nästa barn kanske man njuter mer av bebis. Klart vi gjorde med klara också ju.

 
Av Sara Eriksson - 31 oktober 2010 21:55

Dom är inte rolig när man har med små barn att göra.

När Klara vaknade i morse stog de 08:03 på min telefon och ja visst de är då vi normalt kliver upp nu för tiden men, ooops, jag hade glömt att ställa om klockan så den var ju bara 8 sa pappa när han vaknade 1 timme senare. Klara och jag klev alltså upp kl 7.. Inte undra på jag är trött nu och att Klara har vart knasig hela dagen, trött och pömsig men inte sovit ordentligt vaknat flera ggr när hon sov middag.



Iallafall så har vi inte gjort spec mycket i dag. Njutit av att ha hela familjen samlad, myyys. Klara har mesta dels vart pappa hack i häl hela dagen, men hon glömmer ine bort sin mamma i första taget. Hon kommer då och då för att dela ut lite härliga pussar och mysiga kramar.


Pappa var på hockey ikväll så Klara och jag passade på att kika lite Dollarstore, Ö&B samt ICA Maxi medan han var där. Vi hann även med att käka på Mc Donalds. Klara fick för första gången en egen måltid eller hon fick 4 nuggets och sen delade vi på mina strips för jag orkar inte äta halva stripsen ens.

Klara satt och mummmsade glatt medan vi väntade på pappa.

Blir så förvånad över hur stor Klara blir, hon är verkligen ingen bebis längre. de var länge sen.


Hon förstår ju typ allt man säger och visar vad hon vill.

Som när hon bajsat så går hon oftast till toaletten och slår på dörren för då vill hon byta blöja, pekar på tandborsten när hon vill borsta tänderna, springer till sängen när man frågar om hon vill sova. Oftast är de bara att lägga ner henne så somnar hon innan man lämnat hennes rum, helst vill hon ha en napp i munnen och en i handen så hon kan skifta lite innan hon somnar sen vill hon även ha snuttis över axeln ner mot magen.


Hon pratar även en massa. Ibland kan hon säga jätte många ord men oftast visar hon hur hon menar.

Men hon säger iaf.


Blöja

duscha

titta

där

puuu (puss)

potta

baaan (banan)

mee (mer)

Tujj (Tujja)

tysch (tyst)

suta (sluta)

Tuttt (tutte)


Och en massa mer också men är de jag kommer på nu.




Av Sara Eriksson - 31 oktober 2010 08:53

Sitter just nu och väljer ut bilder från Klaras 1 år fotografering!!

Ska välja ut 8 bilder av 31 st, men alla är lika i fina och underbara så de går verkligen inte, kommer sluta med att vi tar alla 31 bilder. Puuuh DYRT!!


Tycker de är så härligt att hon med Klaras underbara flirt!

  

Älskade bus flicka!!


Ja ni kanske förstår nu, men dessa är en av mina riktiga favoriter iaf!  

Ovido - Quiz & Flashcards