Klaras mamma Sara

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Sara Eriksson - 9 oktober 2010 19:48

Idag har jag mått mycket bättre än igår iaf, enda som är att magen typ är fylld med gas så jag rapar en del och även fiser.. (ÄCKLIGT)hehe...


Vi har iaf skjutsat tillbaka gammeltanten Irpa till Mörtsjö idag, tack för lånet Kicki & Peder.

Igår hämtade vi som sagt hem Laukur också och idag hade han både träns, och barbacka sadeln på sig. Även att jag spände sadelgjorden också, sdan skickade vi upp Klara på honom. Han brydde sig inte de minsta om något. Han är ju trots allt bara 2 år så jag tycker han är super duktig.

 

Nu tycker ni säkert att jag som mamma är totalt OANSVARIG som skickar upp min 1 år gamla dotter på min 2 år gamla häst som är oinriden och endast haft träns på sig några ggr.

Men jag kan ju bara meddela er att jag skulle aldrig i hela mitt liv utsätta Klara för fara. Och jag litar till fullo på Laukur och vet hur han reagerar på de mesta.

Sedan vet jag även hur mycket han ÄLSKAR sin lillmatte!!

För dom två har nog hittat varandra ordentligt. Klara går med honom i grimskaftet och han följer henne som en nyfiken liten hund gärna med mulen på hennes huvud redo att pussas ifall hon vänder sig om. (DELAS UT MÄNGDER AV PUSSAR DOM EMELLAN!)

 

Bilden är från i våras.

 

SKA FÖRSÖKA FÅ TILL LITE NYA RÄTTVISA FOTON PÅ HONOM!!

Av Sara Eriksson - 9 oktober 2010 09:03

Igår vart de inte vidare till update,men de hade sin anledning.

 

Klara vaknade först när Jocke kom hem och la sig.(torsdag natt) Somnade sen i vår säng efter mycket om men. Jag hade världen huvudvärd så jag mådde illa. Vaknade sedan vid 3 tiden igen av att jag hade såååå jäklans ont i magen fck ränna på toaletten miljoner triljoner gånger kändes de som.  vred och vände mig i sängen så  gott de gick med en Klara som delar kudde med mamma.

Hon vaknade såklart pappa gjrde välling(mot våra principer inge välling på natte) Klara somnade iaf i sin säng och jag fick mer utrymme i sängen gick på toa igen.. och sen kunde jag somna om och vakna vid 8 tiden.


Kände mig mycket bättre när jag klev upp men sen kom de tillbaka och jag var tvungen att ställa in planerna för dagen. Hämta häst och buspalats.

Efter lite frukost vart jag bättre igen och vi tog tag i att hämta hem hästen iaf. Tänkte åka på buspalatset men då kom de som en våg tillbaja var helt slut så då måsye vi bara hemma med pappa istället..


Kände mig ganska bra i magen resten av dagen till att kvällen kom lagom till idol.

Då var de bara att börja springa på toa igen och nu lära jag även göra nr 3 (genom munnen alltså)

Tack och lov så gick de över efter de. Så har fått sova hela natten ostört. Nu känns de mest som träningsvärk inuti magen (magsäcken kanske)


Nej idag ska de transporteras hästar igen och jag ska även lägga på sele på Lökens (laukur)

Ovido - Quiz & Flashcards